Cursurile Shichida

Cu cât un copil este mai mic, cu atât mai multe abilități își poate dezvolta. Însă, ei nu vor fi capabili să-și dezvăluie și cultive potențialul înnăscut decât pe baza unei stimulări intelectuale progresive. Urmând cursurile metodei Shichida, abilitățile înnăscute ale copiilor sunt activate cu ajutorul activităților distractive, pe bază de joacă.

Cursurile Shichida

Cu cât un copil este mai mic, cu atât mai multe abilități își poate dezvolta. Însă, ei nu vor fi capabili să-și dezvăluie și cultive potențialul înnăscut decât pe baza unei stimulări intelectuale progresive. Urmând cursurile metodei Shichida, abilitățile înnăscute ale copiilor sunt activate cu ajutorul activităților distractive, pe bază de joacă.

Detalii

  • Un an de metodă Shichida înseamnă 12 luni, 1 şedinţă/săptămână, 50 min./şedinţă

  • Fiecare copil participă însoțit de un părinte până la vârsta de 3 ani, apoi, după 3 ani, participarea părintelui la clasă este opțională în funcție de adaptabilitatea copilului

  • Înscrierea este posibilă oricând în timpul anului

  • Înscrierea se face pe un an, iar lecțiile se pot achita în pachete de 12 lecții (3 luni), 24 lecții (6 luni) sau 48 lecții (12 luni).

  • Costul unei lecții este de 39 eur (echivalentul în lei la data plății) pentru centrul din Oradea

Desfășurare

  • Lecţiile sunt concepute astfel încât să încurajeze desprinderea copilului de părinte şi formarea autonomiei lui. Structura lecţiilor pregăteşte copilul pentru integrarea în sistemul educaţional (creşă/grădiniţă)

  • Pe durata lecţiei, instructorul încurajează în permanență copiii și le oferă foarte multă afecțiune

  • Copiii înţeleg şi răspund la instrucțiunile date de instructor datorită contextului creat prin joc şi mişcare

Sfaturi pentru părinți

  • Înaintea lecţiei, copilul se poate simţi nesigur şi poate refuza să se desprindă de părinte pentru a intra în clasă. Tocmai de aceea recomandăm părinților să le ofere celor mici confortul emoţional de care au nevoie, participând cu aceștia la clasă până la vârsta de 3 ani şi să le lase copiilor timp să se acomodeze la noul mediu

  • Înaintea lecţiei, copilul poate fi agitat sau impulsiv, inclusiv în ce priveşte mânuirea obiectelor din jur. El poate fi pregătit din timp, povestindu-i despre spaţiul în care se va desfăşura lecţia, ajutându-l să anticipeze mediul respectiv. De asemenea, starea părintelui este asimilată de copil, de aceea, recomandăm ca atunci când părintele participă la clase să se asigure că sunt într-o stare interioară cât mai armonioasă

  • În timpul lecţiei, copilul poate deveni neatent la instrucţiunile profesorului. Părinții îl pot ghida discret către acesta, îndemnându-l prin gesturi să fie atent la activităţile din lecţie, până când familiarizarea cu rutina acesteia îi va îmbunătăţi concentrarea