– Pasul 1: Se trimite un email la contactoradea@shichida.ro
– Pasul 2: Se trimite produsul în atenția departamentului Retur conform indicațiilor de mai jos. Pachetul trebuie sa conțină o copie a facturii fiscale de cumpărare a produsului.
SHICHIDA CENTER SRL. – departament Retur
Municipiul Oradea, Strada Kiev, Nr.8, In atentia dep. Retur.
Telefon: +40 359 170 327
E-mail: contactoradea@shichida.ro
Returnarea se poate face prin curierat.
Puteți formula orice altă declarație neechivocă în care vă exprimați decizia de retragere din contract, transmisă pe un suport durabil, spre exemplu pe adresa de e-mail contactoradea@shichida.ro
Informații retur persoane fizice
Retragerea din contract sau renunțarea la cumpărare aplicabilă persoanelor fizice (care au calitatea de Consumator)
*Consumator – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub incidența prezentei legi, acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale;
Returnarea produselor se poate face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând pașii mai sus menționați. Coletele NU se pot expedia prin Poștă Română. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Returnarea se va face în termen de maxim 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renunțare / returnare. Se recomandă returnarea produselor cu opțiunea verificare colet.
Se recomandă returnarea produselor în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a Facturii de achiziție.
– Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos.
– Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, șocuri, etc.. fără ca acestea sa fie aduse la conformitate.
– În cazul în care au fost achiziționate mai multe produse de același fel și se solicită returul pentru toate este necesar ca doar unul dintre produse să fie desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
Costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în termen de maxim 14 zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.
Sumele achitate prin modalitatea de plata online, prin card bancar, vor fi blocate automat pe contul clientului, de către procesatorul de plăți, și direcționate automat către contul bancar al shichida.ro, în termen de aproximativ 72 de ore. Ținem să atragem atenția că acest proces se face automat. Confirmarea comenzii se va efectua după verificarea și confirmarea încasării. În situația în care comenzile nu pot fi onorate, returul banilor se va face într-un termen de maxim 5 zile lucrătoare de la comunicarea către client.
În situația returnării/deblocării sumelor achitate online (la cererea clientului sau din cauza incapacității de a livra produsele), vă rugăm să luați legătura cu banca emitentă a cardului deoarece în funcție de protocolul pe care dumneavoastră l-ați semnat și încheiat cu banca, deși un reprezentant shichida.ro solicită returnarea sumei, banca poate debloca valoarea într-un termen de până la 30 zile.
Informații retur persoane juridice
Retragerea din contract sau renunțarea la cumpărare aplicabilă persoanelor juridice (operatori economici *) / clienților care nu întrunesc condițiile privind calitatea de consumator*(Conform Legii nr.449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art.2, lit.a)
* Orice operator economic înregistrat la ANAF în baza unui CUI/CIF cu excepția organizaților non-profit sau a asociaților alcătuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociații de locatari).
Solicitarea de retur în cazul persoanelor juridice se va face prin e-mail, la adresa esdepo@yahoo.com.
Condițiile de retur în cazul persoanelor juridice ( operatori economici* )/clienților care nu întrunesc condițiile privind calitatea de consumator*:
– minim 3 comenzi finalizate (cont Corporate) în prealabil celei pentru care se dorește retur.
– suma comenzilor finalizate din contul dumneavoastră, înafară de comanda care se dorește a fi returnată, să depășească 10.000 RON.
– perioada de 3 zile lucrătoare de la data intrării în posesie a produsului / produselor
– produsul returnat să fie sigilat sau nefolosit* (*în cazul produselor fără sigiliu specific – de asemenea în astfel de cazuri se aplică și condițiile de la PUNCTUL 3 din politica de retur).
– produsele acceptate ca retur, se vor returna în termen de maximum 3 zile (calendaristice) de la solicitarea de retur.
Condițiile de retur de mai sus sunt cumulative, astfel trebuie să fie îndeplinite toate pentru a putea returna un produs.
Ne rezervăm dreptul de aplicare a unei penalizări sau de a refuza returul în cazul produselor care nu îndeplinesc condițiile mai sus menționate sau cu termen de retur depășit.
Diminuarea valorii bunurilor returnate
Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative. art.14, alin. 3)
Întrucât în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
Acțiuni acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
– dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmând instrucțiunile pentru despachetare (acolo unde producătorul indică modul de manipulare) fără deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
– inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
– în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora
Dacă un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Acțiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
– folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
– ruperea sigiliilor și a etichetelor;
– ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
– zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
– desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.)
– desigilarea sau instalarea licențelor software;
– desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.
Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.
Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valorii aducerii la conformitate.
Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusă taxelor de readucere a produselor la starea în care au fost livrate.
Diminuarea se aplica între 10%-90% din valoarea inițială a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicată către client la recepționarea produselor.
– produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu excepția certificatelor de garanție emise în format electronic.
– dacă produsele returnate au fost însoțite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate și acestea. În caz contrar, valoarea acestora se diminuează din valoarea returului.
SHICHIDA CENTER SRL (shichida.ro) recomandă, pentru o desfășurare cât mai bună a procedurii de retur, păstrarea completă a ambalajului și accesoriilor alături de care este însoțit produsul. Returnarea unui produs fără ambalaj sau fără alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporți de siguranță / protecție din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus menționate.
Consumatorul nu își poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat în contact cu pielea/părul/cavitatea bucală/urechi.
Categorii de produse care nu pot fi returnate decât sigilate
Următoarele categorii de produse NU se pot returna decât sigilate:
1. Consumabile (filtre și cartușe filtrante, cartușe refil, acumulatori, cartușe imprimantă, accesorii birotică și papetărie etc.);
2. Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri;
3. Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,rezerve periuțe de dinți, etc.) și igiena dentară (periuțe de dinți, irigatoare bucale etc.)
4. Extensii de garanții;
5. Birotică și papetărie;
6. Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană, igienă și îngrijire etc.);
7. Articole pentru gravide (accesorii maternitate și cosmetice gravide etc.);
8. Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar dacă sunt sigilate.
9. Produsele aduse în stoc în urma unei comenzi speciale ferme și a efectuării plații în avans, nu pot fi returnate.
Aceste limitări se aplica conform Ordonanței de Urgență nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, art.16
Categorii de produse care nu pot fi returnate
Produse excluse, fără drept de returnare conform Ordonanței de Urgență nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, art.16:
1. produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
2. produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid;
3. produse consumabile desigilate aferente oricărei categorii de produse din ofertă;
4. produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igiena și care au fost desigilate de consumator – anumite produse din categoria ÎNGRIJIRE PERSONALĂ, MAMĂ ȘI COPILUL sau SPORT ȘI FITNESS care se folosesc pentru igienă / îngrijire corporală sau pentru alimentație;
5. produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
6. înregistrări audio, video, sau programe informatice sigilate, care au fost desigilate;
7. furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material.
Alte informații
Expeditorul răspunde cu privire la corectitudinea datelor înscrise pe documentul de transport (AWB), cât și de ambalarea corectă și etichetarea coletelor.
Coletele trimise de către expeditor trebuie să fie ambalate într-un mod care să protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toată durata transportului (se recomandă folosirea elementelor de siguranță, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomandă ambalarea coletului astfel încât să corespundă greutății, formei și naturii conținutului, cât și modului și duratei transportului. Ambalajul trebuie să protejeze conținutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări succesive, putând fi, după caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Termenul de analizare al unei solicitări de retragere din contract poate varia între 1 – 14 zile de la recepția produsului dar nu va depăși termenul legal de rambursarea contravalorii în conformitate cu legislația în vigoare.
Returnările prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.
În vederea evitării refuzului coletelor deteriorate și pentru verificarea integrității produselor și accesoriilor, recomandăm ca returul să se facă cu posibilitatea verificării coletului la recepție.
În situația în care coletul prezintă suspiciunea deteriorării și nu poate fi verificat în prezența agentului de curierat (în lipsa opțiunii de verificare colet) acesta va fi returnat, urmând a fi recuperat de la domiciliul clientului pe costul operatorului, ulterior va fi încheiat procesul de constatare în prezența agentului de livrare.
Pentru a solicita eventualele despăgubiri de la firma de curierat puteți să verificați integritatea produsului returnat în prezența agentului de curierat și vă recomandăm să solicitați încheierea unui proces verbal de constatare.
Conform Ordonanței de Urgență nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , „Înainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) și art.14 , în termen de 14 zile calendaristice începând cu ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.”
Returnarea se va face în termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renunțare / returnare.
Conform Legii 449 /2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, republicată, art 2, lit.a).