【Î】 În fiecare dimineață fac fișe de lucru cu fiul meu de 3 ani. Cu toate acestea, îl întreb dacă facem, spunându-i „Îți voi da gustărica”, deoarece nu o va face, dacă îi spun doar, „Haide să încercăm.” Îi dau o bomboană sau gumă de mestecat la fiecare fișă de lucru. Oare este bine să-l îndrum să facă ceva, dându-i o recompensă? În ciuda metodei pe care o folosesc, cred că el va dobândi abilități făcând fișele de lucru și îi dau o gustărică.

【R】Motivați-vă fiul folosind bine recompensele. La început, copiii se vor concentra asupra activităților, deoarece doresc recompensa.
Cu toate acesta, adesea acest lucru devine în subconștientul lor un obicei de a face activități. Dacă fiul Dvs. vede rezultatele efectuării fișelor de lucru, va putea să simtă că aceasta este recompensa lui. Totuși, metoda pe care o folosiți, oferirea recompensei, este importantă. Recompensa nu trebuie să fie tot timpul ceva dulce, ci puteți să-i citiți o carte sau să-i spuneți că mergeți în parc să vă jucați împreună. Și aceste lucruri pot fi considerate recompense. Ar trebui să discutați cu fiul Dvs. în ce constau recompensele. În plus, ar trebui să observați și eforturile fiului Dvs.
Scoateți la iveală abilitatea fiului Dvs. de a lucra independent în timpul activităților, făcându-l să fie nerăbdător să obțină ceva, fapt ce duce la abilitatea de a face ceva nou. De exemplu, o dată ce fiul Dvs. învață să scrie literele cu ajutorul fișelor de lucru, îi puteți spune, „Când desenezi, vei putea să scrii numele tău pe lucrare” sau „După ce termini de făcut fișele de lucru, ce vrei să te joci? ” Sau puteți folosi abțibilduri ca și recompensă și să creați un tabel al realizărilor, astfel ca fiul Dvs. să poată vedea ce activități a făcut sau ce eforturi a depus. El va putea obține un sentiment al realizării, al succesului. Această metodă va fi foarte eficientă în dezvoltatea asertivității și a independenței fiului Dvs.