【Î】Fiul meu are 5 ani. Urăște să piardă. Când greșește la o fișă de lucru sau nu poate ghici corect la exercițiul de memorare prin emisfera dreaptă, plânge și se simte umilit din cauza greșelilor făcute. Nu l-am certat niciodată când a greșit și i-am spus: „E în regulă și chiar dacă faci greșeli”, dar comportamentul lui nu se schimbă. Ce ar trebui să fac? Oare îi spun ceva greșit?
【R】”Ce păcat că ai greșit, așa-i? Dar, ești grozav că ai reușit să nu greșești până în acest punct. În cele din urmă, vei putea să faci fișa/ exercițiul fără nicio greșeală. Haide să încercăm.” În felul acesta, îi acceptați rușinea lui, lăudați ce a putut să facă și îl încurajați mai mult. Fiul Dvs. își va găsi punctele slabe și va deveni mai bun pentru că a făcut greșeli. Greșelile devin șanse. Pe măsură ce va greși în mod repetat, numărul de lucruri pe care le poate face va crește. El își va câștiga treptat încrederea în sine și nu va mai acorda importanță când va mai face mici greșeli.
Conform metodei Shichida, considerăm că este important să-i lăudăm pe copii atunci când pot face ceva anume. Chiar dacă fac o greșeală, ar trebui să-i acceptăm, spunându-le: „Ai făcut o treabă bună” sau „Foarte bine”. Copiii ajung să le placă activitățile pentru care au fost lăudați și vor continua să desfășoare activități, deoarece se simt acceptați.