【Î】Fiul meu este clasa a II-a. De multe ori spune că îi este greu să spună „nu” prietenilor săi. I-am mai spus: „Când nu-ți place ceva, poți spune: „Nu” „. Dar, el a început să spună cu ușurință „nu” lucrurilor pe care ar trebui să le facă (de exemplu, să meargă la școală). Cum ar trebui să-i explic că uneori există lucruri pe care ar trebui să le facă, chiar dacă nu vrea să le facă sau despre importanța păstrării unei promisiuni?

【R】Probabil, a început să spună cu ușurință „nu” pentru că a fost ușurat de cuvintele pe care i le-ați spus Dvs.: „Când nu-ți place ceva, poți să spui „nu” „. Poate că acum simte că poate spune sincer ce crede. Însă, el este cel care poate să știe cel mai bine ce ar trebui să facă. Prima dată, acceptați-i sentimentele, deoarece se află într-o perioadă grea de creștere. Spuneți-i: „Tu încerci din greu să faci față lucrurilor, nu-I așa?”, sau „Gândește-te la modul în care se simt prietenii tăi”. Apoi, spuneți-I cât de recunoscători sunteți că el se află cu voi. „Îți mulțumim că exiști și că ești aici cu noi” Energia lui se va schimba într-un mod pozitiv. Va putea să aibă încredere în propriile forte și să-și recapete motivația.