【Î】Fiul meu în vârstă de 4 ani face „fișele de lucru după metoda Shichida”, fișele de lucru pe care le primește ca și temă și „Caietul de activități pentru litere și numere”. Când ordinea sau direcția scrierii literelor este greșită, îl învăț cum să facă corect, însă el se simte prost. De asemenea, dacă îl învăț să calculeze cu ajutorul unei marionete, el doar se joacă cu ea. Chiar dacă îi spun „Haide să scriem împreună”, el îmi ține mâinile, și nu creionul. Știu că nu trebuie să-l forțez să facă fișe de lucru, însă sunt supărată. Îmi puteți sugera câteva modalități distractive de a face fișele de lucru?
【R】Dacă fișele de lucru i se par dificile, încercați să reveniți la cele mai ușoare. Dacă nu le poate face nici pe cele ușoare, ar trebui să exersați mai mult, înainte de a începe cu fișele de lucru, de exemplu, verificând conținutul fișei de lucru cu ajutorul obiectelor adevărate. Concentrați-vă pe a face fișe de lucru ușoare, cum ar fi unirea a două puncte sau a face labirinturi. Este important ca el să se bucure de activități.
Apoi, înainte să-l puneți să scrie, puneți-l să exerseze folosind și jucându-se cu degetele sale. De exemplu, jucați-vă jocuri, cum ar fi tăierea hârtiei cu foarfeca de-a lungul unei linii, plierea hârtiei de origami sau prinderea și transferul unui lucru cu bețișoarele de lemn.
Dacă poate face aceste lucruri chiar și puțin, ar trebui să-l lăudați. Creați o atmosferă în care el se bucură să facă lucruri cu dvs. În timp, va începe să simtă că „toate activitățile sunt distractive”.