【Î】 Fiul meu are 5 ani. De când a împlinit 3 ani, a început să urmeze cursurile de la centrul Shichida și să facă acasă activități. Timp de 2 ani am făcut cu el actitități pentru emisfera stângă, fără să fac activitățile pregătitoare, de dinainte de lecție sau tehnica vizualizării. Simt că nu am putut să-i dezvolt abilitățile emisferei drepte. Oare mai am timp suficient să-i scot la iveală aceste abilități? Pe ce ar trebui să pun accent?
【R】 Dezvoltați capacitatea emisferei drepte a fiului Dvs. cu ajutorul unei pre-activități sau a exercițiului de memorare. Activitățile emisferei drepte nu au legătură cu vârsta. Indiferent de vârsta pe care o are, fiul Dvs. trebuie să învețe în același fel, folosindu-se de emisfera dreptă. Învățarea prin emisfera dreaptă presupune folosirea imaginilor. Pentru a-l pune să-și folosească imaginația, activați emisfera lui dreaptă cu ajutorul unei activități pregătitoare (meditație, respirație controlată, sugestii pozitive, vizualizare) și creați un sentiment de unitate între Dvs. și fiul Dvs. Activitățile sunt diferite în funcție de vârsta copilului Dvs.; cu toate acestea, activitățile sunt la fel și pentru emisfera dreaptă sau stângă. Însă, există o diferență între ce emisferă folosesc copiii atunci când fac o activitate. De exemplu, dacă învață engleză, muzică sau fac exerciții fizice, iar prioritatea este dată emisferei drepte, atunci aceste activități sunt pentru emisfera dreaptă. Dacă învață aceste activități, acordând prioritate emisferei drepte, atunci aceste actvități sunt pentru emisfera dreaptă. Înainte să faceți ceva cu fiul Dvs., ar trebui să-l puneți să mediteze, să facă exercițiul de respirație controlată și cel de vizualizare. Apoi, începeți să faceți cu el activitatea respectivă.
În plus, ar trebui să faceți cu el exerciții de memorare. Dacă îl puneți să țină minte conținutul unei cărți, punându-l să o citească de mai multe ori (să recite conținutul), el va ajunge la “memorare perfectă”, ceea ce înseamnă că va putea să țină minte conținutul pefect. După ce își aduce aminte textul cărții într-o oarecare măsură, ar trebui să-l puneți să-l recite repede. Dacă recită repede, își va îmbunătăți calitatea creierului și abilitatea de a-și aduce aminte ceva perfect. Decât să creșteți cantitatea a ceea ce ar trebui să memoreze, este important să-I puneți să spună ce a memorat cât de repede poate el. Pentru a-i dezvolta memorarea prin emisfera dreaptă, nu ar trebui să puneți accent pe asimilarea cu cunoștiințe a fiului Dvs. Este mult mai important să-i îmbunătățiți calitatea creierului său. Repetiția și învățarea rapidă schimbă calitatea memorării. Fiul Dvs. va putea să învețe spontan. Vă rugăm să prețuiți activitățile care, prin exercițiul memorării și dezvoltarea imaginației, cresc capacitatea emisferei drepte a fiului Dvs.