【Î】Am început să o duc pe fiica mea (4 ani) la pian în grup, înainte de ca ea să-și dorească, deoarece mătușa mea are o școală de pian. Fiicei mele îi lipsește motivația și nu vrea să meargă, însă am dus-o timp de un an și jumătate. Îmi fac griji că poate urăște pianul și, dacă se va ajunge la acest lucru, va avea un efect negativ asupra ei, dacă va continua.

【R】Pentru că fiica Dvs. are 4 ani, se află la o vârstă la care se poate exprima treptat verbal. Întrebați-o dacă vrea meargă cu adevărat la orele de pian sau nu. Dacă nu, ar trebui să o întrebați și motivul. Dacă nu vrea să meargă pentru că urăște pianul, nu este bine să o forțați să continue. De asemenea, este posibil să se bucure de pian, însă să nu-i placă să meargă la școală, la lecții pentru că simte că nu poate cânta bine. Dacă acesta este cazul, dacă este motivată, va exersa mai mult. Una dintre modalitățile de a o motiva este de a o duce să vadă alți copii de vârsta ei care cântă bine la pian.
Puteți face exercițiul de cinci minute de sugestii, și cu această ocazie, să-i transmiteți imaginea de a cânta la pian. După ce îi transmiteți la nivelul subconștientului imaginea de a se bucura și de a cânta bine la pian, duceți-o din nou pe fiica Dvs. la orele de pian.
În plus, bucurați-vă împreună de tehnica vizualizării, creând imagini în care ea se bucură că este pricepută să cânte la pian.