【Î】Fiica mea este în clasa a doua și ia lecții de pian, însă îi este greu să exerseze. Cred că probabil urăște să facă acest lucru pentru că atunci când a început, stăteam lângă ea și îi spuneam ce să facă, de parcă eram profesoara ei. Profesoara ei de pian o laudă adesea atunci când cântă ceva bine și când răspunde la ce este întrebată. Dar de clasa a doua ia lecții de pian, dar este dificil pentru ea să practice. Cred că probabil o urăște pentru că, când a început pentru prima oară, aș sta lângă ea și îi spun ce să fac ca și cum aș fi profesorul ei. Profesoara ei o laudă adesea pentru că poate face pe loc ceea ce i se cere. Dar acest lucru pare să nu existe în obiceiurile ei de practică. Dacă nu îi spun nimic, ea nu exersează. Ce ar trebui să fac?
【R】Se știe că orice își va pierde moticvați, dacă oamenii din jur le spun diferite lucruri. Găsiți punctele ei forte și lăudați-o, așa cum face adesea profesoara ei. În plus, puneți-o să facă exercițiul de vizualizare înainte să meargă la ora de pian. Este normal pentru atleți să facă exercițiul de vizualizare înainte de antrenamente sau competiții. Se crede că tehnica vizualizării este importantă și pentru alte lucruri diverse.
Cântatul la pian este un exercițiu important, însă înainte de a face acest lucru, puneți-o să facă exercițiul de vizualizare. Puneți-o să exerseze după ce își imaginează că este bună la pian. Folosind această metodă, ea va putea să facă orice bine și, deoarece va continua să-și folosească emisfera dreaptă, vor fi socase la iveală abilități extraordinare (ex. recunoașterea înălțimii sunetelor).
Sentimentele ei de a nu exersa bine vor dispărea. Îi puteți dezvolta încrederea în propria persoană, punând-o să-și imagineze că este bună la ceva anume. Dacă își recapătă încrederea, ea va dori de bună voie să exerseze, fără să-i spuneți nimic.