【Î】 Când fiica mea completează fișe de lucru, chiar dacă răspunde de mai multe ori la întrebări similare, mereu îmi spune: „Nu știu. Nu pot să fac.” și nu mai vrea să completeze fișa de lucru. Cred că i-ar face plăcere, dacă le-ar putea face (înțelege). Îi explic diverse lucruri, dar ea încă nu le poate face. Oare ar trebui să ignor acest lucru și să merg mai departe? Sau ar trebui să-mi schimb punctul de vedere și să o pun să exerseze același tip de întrebări, astfel încât să poată înțelege? Ce ar trebui să fac?
【R】Uneori, este prea devreme pentru a-i pune pe copiii de doi ani și jumătate să completeze fișe de lucru. Nu o puneți să înceapă cu fișe de lucru, doar pentru că are 2 ani și jumătate. În schimb, începeți cu exerciții pentru degete. Ea are nevoie să treacă prin niște pași introductivi, înainte de a începe să exerseze cu fișele de lucru, cum ar fi tăierea unei foi de-a lungul unei linii, desenarea unor cercuri cu creionul și scrisul liber. Dacă renunțați să o mai învățați, nu-și va dezvolta dexteritatea. După cum ați menționat în întrebarea dvs., ar trebui să vă schimbați punctul de vedere și înainte de a trece la fișele de lucru ar trebui să o puneți să facă cât mai multe din activitățile enumerate mai sus.
Și puzzle-urile o pot ajuta. Ar trebui să începeți cu 5 până la 6 piese dintr-un puzzle și să creșteți numărul de piese la 10, 20, 30 și 50. Dacă se poate concentra asupra lor, înseamnă că motivația ei s-a dezvoltat. După ce ați lăsat-o să facă activități distractive și și-a dezvoltat încrederea în ea, îndrumați-o astfel încât să fie dispusă să completeze fișe de lucru. În general, copiii încep să completeze fișe de lucru începând cu vârsta de 3 ani. În cazul în care copiii au făcut exerciții de dexteritate fină și și-au dezvoltat motivația, pot trece la fișele de lucru de la vârsta de 2 ani și jumătate.