【Î】Fac activități pentru metoda peg și pentru link method cu ajutorul cardurilor, dar nu pot să cresc cu ușurință numărul de carduri pe care fiul meu le ține minte. Mai mult, deseori se plictisește de metodele de memorare sau își pierde puterea de concentrare. Îmi puteți sugera câteva metode eficiente?
【R】Dacă îl forțați pe fiul Dvs. să memoreze sau să înțeleagă activitățile pentru emisfera dreaptă, el se va simți stresat și va fi dificil să obțineți rezultate. Continuați să faceți activitățile într-un mod plăcut. În plus, faceți în așa fel încât conținutul cardurilor pe care trebuie să le memoreze să fie mai interesant. De fiecare dată când folosiți link method sau metoda peg, cu cât ceva este mai impresionant sau distractiv de memorat, cu atât mai mult ni-l putem aminti. Mai jos sunt câteva metode specifice:
1.Metoda substituției (Înlocuiți elementul cu ceva mai ușor de memorat)
Este mai ușor de memorat anumite lucruri, dacă sunt personificate și lasă impresii puternice.
ex. Cactusul merge.
2.Metoda disproporției (Eliminarea simțului mărimii)
Neținând cont de mărimea reală a obiectului, îl puteți face mult mai impresionant decât ar putea fi în realitate.
ex. O picătură de ploaie de dimensiunea unui elefant; O furnică gigantică.
3.Hiperbolizarea (Exagerarea numerelor)
ex. O sută de portocale în gura mea
4.Tehnica stării dinamice (Folosirea mișcării în poveste)
Când sunt incluse și verbe de acțiune, imaginile pot deveni comice.
ex. Un pește a ieșit din nara lui. Folosind astfel de detalii ușor exagerate, veți putea scoate la iveală interesul fiului Dvs. și să-l ajutați să memoreze mai ușor. De asemenea, memorarea imaginilor interesante ajută ca activitatea să nu fie plictisitoare pentru copil.