【Î】Fiul meu care se află în clasa a IV-a este ușor autist (poate spune câteva cuvinte, dar nu poate comunica cu ceilalți) și fiica mea, care se află în clasa a V-a, prezintă un impediment care o împiedică să comunice cu oamenii. (Doctorul a spus că prezintă un grad avansat de autism.) Îmi este foarte greu să-i cresc. Dacă am grijă de unul dintre ei, celălalt rămâne singur. Mă aflu într-o dilemă continuă, pentru că nu pot comunica cu ei așa cum doresc. Chiar dacă fac minimul de activități, vreau ca acestea să fie eficiente. Dar ce ar trebui să fac ca activitățile să fie eficiente pentru ei în același timp?

【R】Concentrați-vă pe carduri și pe carduri cu povești în imagini. Gândiți-vă la activități care sunt potrivite pentru fiecare situație.
Arătarea cardurilor sau a cardurilor cu povești în imagini sunt activități ușor de făcut cu amândoi copiii deodată. Sunt multe activități ușoare pe care le puteți face împreună, cum ar fi desenul sau activitățile de colorat sau folosirea de jucării educative. Căutați activități care pot fi făcute într-o oarecare măsură de către un copil, în timp ce îl ajutați pe celălalt să facă ceva cu ușurință.
De asemenea, în fiecare zi e important să vă faceți timp pentru activități, chiar dacă timpul Dvs. este limitat. Prin urmare, nu trebuie să simțiți că trebuie să faceți în fiecare zi aceleași activități pentru fiecare copil. Este în regulă și dacă aveți doar o dată pe zi câte o activitate de unu-la-unu cu fiecare copil. În acest caz, lăsați copilul cu care nu lucrați să facă ce îi place și faceți pe cât de mult posibil activități cu celălalt copil. În timp ce oricare dintre cei doi copii doarme, faceți activități cu celălalt. În acest fel, vă faceți timp, în funcție de situație, pentru fiecare copil în parte.