【Î】 Cred că citirea rapidă activează emisfera dreaptă, dar nu pot înțelege acest lucru, deoarece simt că atunci când fac exercițiul de citire rapidă, copiii mei nu apreciază cărțile. Nu credeți că, dacă ar citi cartea cu atenție, vor fi influențați la nivel emoțional mai mult? Pe de altă parte, cred că pentru a le fi mai ușor în clasele primare, este bine pentru copii să poată citi repede….
【R】 Prin folosirea metodei Shichida de citire rapidă, copiii nu obțin informații din citirea cuvintelor, ci din schimbarea informației din carte în lumină și imagini și recepționarea lor prin intermediul emisferei drepte. Ei se pot bucura de citit prin imaginile emisferei drepte mult mai mult decât prin cititul atent și cu grijă, deoarece imaginile sunt atât de vii și sunt însoțite de formă, sunet și simțuri. Copiii vor simți de parcă se află într-o carte.
De asemenea, copiii își vor îmbunătăți memoria emisferei drepte prin activarea emisferei lor drepte. Vor putea memora pe loc pagini și să și le aducă aminte oricând vor dori ei. Desigur, pot înțelege și se pot bucura de conținuturile cărților mai mult decât dacă le-ar citi în mod normal, deoarece pot înțelege și își pot aminti ceea ce au citit rapid.
Copiii nu vor citi cărți într-un ritm lent, atunci când le pot citi rapid. Dacă vor să citească normal, o pot face. Dacă vor să citească rapid sau ar trebui să citească rapid, de asemenea o pot face. În altă ordine de idei, copii își pot ajusta viteza de citire. Exersând cititul rapid, vor putea să se controleze în funcție de timp sau situație. Este important să realizați că cititul rapid este foarte diferit de cel normal și să folosiți ambele tehnici în mod corespunzător.