【Î】 Am început tehnica vizualizării cu fiica mea (3 ani și 10 luni), dar când o întreb, , “Ce crezi că este în cutie?”, îmi răspunde imediat, , “Nu știu.” Încerc să o ajut să-și imagineze, spunându-i, “Totul este în regulă. Haide să ne imaginăm,” dar ea îmi răspunde că nu poate. Chiar dacă își poate imagina un măr, imaginea ei este normală, de exemplu, mărul roșu este “dulce”, iar mărul verde este “acru”. Cred că ar trebui să o accept așa cum este, dar mă întreb dacă este posibil ca ea să-și imagineze ceva mai copilăresc sau uimitor. Oare pot să-i dezvolt abilitatea de a-și imagina ceva interesant?

【R】 Încercați să vă întoarceți la elementele de bază și să faceți o lecție pregătitoare cu ea. Pentru a o îndruma să poată să-și imagineze, începeți prin a-i transforma undele celebrale în unde alfa. După ce i-ați arătat că o iubiți și i-ați transmis un sentiment de unitate cu ajutorul lecției pregătitoare (meditație și respirație controlată), iar ea este suficient de relaxată, ajutați-o să se bucure de tehnica vizualizării, spunându-i o poveste. De exemplu, “Poți vedea un fluture. Fluturele dă din aripi. Fluturele zboară departe.”
De asemenea, după ce îi arătați o carte cu imagini sau o poză, atunci când o îndrumați în exercițiul de vizualizare, puteți să-i spuneți o poveste detaliată. Notați ceea ce doriți ca ea să reproducă după ce-și imaginează (vizualizează), iar în timp ce-și imaginează, spuneți-i ceea ce ați notat.