Educația care dezvoltă abilitățile necesare pentru viitor

Metoda Shichida dezvoltă abilitățile necesare pentru învățarea activă, prin care copilul identifică problema și o rezolvă singur. Copiii care sunt educați prin metoda Shichida, metodă ce practică o creștere a copiilor prin acceptare, prețuire și iubire, sunt încrezători în ei, au o stimă de sine ridicată și-și pot exprima gândurile și ideile fără a fi influențați de cei din jur. Aceste abilități sunt esențiale pentru a trăi într-o nouă eră.

Educația care dezvoltă abilitățile necesare pentru viitor

Metoda Shichida dezvoltă abilitățile necesare pentru învățarea activă, prin care copilul identifică problema și o rezolvă singur. Copiii care sunt educați prin metoda Shichida, metodă ce practică o creștere a copiilor prin acceptare, prețuire și iubire, sunt încrezători în ei, au o stimă de sine ridicată și-și pot exprima gândurile și ideile fără a fi influențați de cei din jur. Aceste abilități sunt esențiale pentru a trăi într-o nouă eră.

Abilitățile necesare pentru copii: cognitive și non-cognitive

Abilitățile cognitive sunt acele abilități măsurabile, în general, prin teste de IQ și teste bazate pe punctaje. Abilitățile non-cognitive, pe de altă parte, sunt abilități care nu pot fi cuantificate prin astfel de scoruri și care includ: recunoașterea meritelor proprii, motivație, curiozitate, sinceritate, simțul responsabilității etc. Educația, în general, s-a focusat în mare parte pe dezvoltarea abilităților cognitive, însă acum, abilitățile non-cognitive devin și ele din ce în ce mai importante.

De ce este educația timpurie necesară?

În studiul numit ”Perry Preschool Project”, al profesorului James Heckman, din anii ‘60, profesorul a separat în 2 grupuri o serie de copii de 3 și 4 ani, vulnerabili dpdv. economic, ai căror părinți nu-și permit educație timpurie. Un grup a primit 2 ore și jumătate de activități de educație timpurie și 1 oră și jumătate de vizite acasă timp de un an școlar, în timp ce celălalt grup nu a primit nimic din cele menționate mai sus. Cercetătorii lui Heckman au colectat date anuale de la fiecare grup, pentru a afla rezultatele experimentului, în ceea ce privește dezvoltarea copiilor în adulți.

Heckman a concluzionat următoarele 2 aspecte importante:

  • Dezvoltarea abilităților non-cognitive la copii în timpul educației timpurii duce la un nivel mai mare de bunăstare și stabilitate economică în viitor.

  • Cel mai mare randament al investițiilor în educație vine din investiția în programe de educație timpurie de calitate.

Profesorul Heckman a primit Premiul Nobel pentru Științe Economice în anul 2000, în urma studiului său.

Continuitatea este cheia rezultatelor bune

Funcțiile creierului în perioada de creștere a copiilor sunt programate pentru a fi influențate major de mediul înconjurător. Talentele și abilitățile în devenire ale copiilor au nevoie de un mediu propice pentru a se dezvolta, iar stimularea celor 5 simțuri dezvoltă circuitul creierului. Copilăria este cea mai importantă perioadă pentru dezvoltarea talentelor, iar metoda Shichida încorporează programe specifice pentru fiecare vârstă a copiilor, activitățile având continuitate cu fiecare lecție și fiind asociate cu stadiile de dezvoltare ale creierului copiilor. Cu cât copilul are continuitate în program, cu atât mai mult își va dezvolta abilitățile.